maanantai 15. heinäkuuta 2013

Pieni heppatyttö

Oon ollu pienestä saakka hirveä heppatyttö ja ratsastuksen aloitin 6-vuotiaana, pikkusiskon kummitädin silloisella hevosella. Ratsastin varmaankin kolme neljä vuotta samalla hevosella ennen kuin aloin käymään ratsastuskoulussa Ruskolla. Ruskolla ratsastin lähemmäs 5 vuotta kunnes tallista tuli täysin yksityistalli.
Silloin aloitin Raisiossa Alvan tallilla, Alvalla porukka tuntui mukavalta mutta jotenkin ne hevoset oli jotain aivan muuta kuin ratsastuskoulu käyttöön ja opettajakin oli välillä töykeä, enkä opettajan vuoksi tykännyt käydä siellä, samassa kun tallilla ei ollu maneesia oli talvisin todella ikävä ratsastaa. Ja taas aloin etsimään itselleni uutta tallia ja ratsastuskoulua.
Talli löytyi läheltä Alvaa, kun löysin kaverini kautta Mäkisen tallin jossa sitten kävin lähemmäs 4 vuotta, eli oon ratsastanut nyt yli 15 vuotta kohta. Joudun kuitenkin auto-onnettomuuteen vuonna 2011 jonka jälkeen oon käynyt kerran hevosen selässä. Sekin oli kun oltiin reissussa Somerolla ja käytiin yksityisellä hevosella Heidin kanssa ratsastaa.
Oon siis onnettomuuden jälkeen varjellut mun niskaa enkä oo uskaltanut nousta hevosen selkää, mutta nyt aijon palata hevosen selkään ja alkaa taas ratsastaa mahdollisimman paljon. Ja juteltiin Heisdin kans Somerolla et pitäis alkaa yhdes käymää ja sit mietittii ku tunnit on nykyää niin kalliita nii Varjolla olis halvat tunnit, tasosta kumminkaan ei tiedetä paljon. 
Ja kaiken tän ratsastuskoulu aikana mulla on ollut oma shetlannin poni ja suomen hevonen. Se mun pieni shettis oli nuori ja oli vast 4 vuotias ku se tuli meil niin se oli oikukas ja itsepäinen, tietenki ku se oli kouluttamaton. Sain sen aika hyvin tottelemaan kaikkii käskyi ja muita komentoi, mutta sen muutaman vuoden koulutuksen jälkeen ku olin itse liian iso ratsastaa sillä niin pikkusisko alotti ratsastuksen, mutta itsepäisenä se heitti pukittamal kaikki muut selästä paitsi mut, meil oli siis tullut jonkunmoinen side ja rakkaussuhde. Meijän äiti ei kumminkaan halunnut kauan katsoa kun kukaan muu ei pystynyt ratsastaa sillä niin se päätettiin vaihtaa suomen hevoseen.
Suomen hevosella pystys kaikki muutkin ratsastaa mutta kun pikkusiskot oli niin pieniä niin niitä talutettiin samalla kun ne ratsasti, mä sain mennä maastossa ja kentällä omia tehtäviä ja taivutuksia. Mä sain siivota sen karsinan, ruokkia hevosen ja viedä ulos.
hevonen oli mulla varmaankin kolme vuotta kunnes alko yläaste ja mulla meni koulu huonosti yläasteella joten vanhemmat miettis et jos hevonen myytäis ja kävisib vaa ratsastuskoulussa ja kun koulu alkais menee paremmin niin voitais alkaa kattoo taas jotai hevosta tai jotai. Ja niin hevonen myytiin ja mä kävin ratsastuskouluissa. Ja onnettumuuden jälkeen pidin taukoa ja nyt tarttis taas alottaa. :)
Mä laitan loppuun viel muutaman kuvan mun viimisimmäst ratsastuksest.







Turkulaiset kertokaa jotai talleja joissa käytte, Ehdotuksia kaivataan! :)

<3:llä M

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti